Marchew na zdrowie!

Czy wiesz jaki wpływ na zdrowie człowieka mają karotenoidy? Oraz że organizm ludzki nie syntetyzuje witaminy A i luteiny? Potrafi za to przekształcić beta-karoten w witaminę A. Zatem jedz marchew na zdrowie!

W marchwi można znaleźć wszystkie rodzaje karotenoidów – alfa-karoten, luteinę i zeaksantynę oraz nieznaczne ilości likopenu. Jednak najwięcej zawiera beta-karotenu – prowitaminy A, z której w organizmie człowieka powstaje witamina A. Warto wiedzieć, że marchew jest jednym z bogatszych źródeł beta-karotenu.

Witamina A jest silnym antyoksydantem oraz:

  • reguluje układ odpornościowy
  • pomaga zachować zdrową skórę
  • obniża ryzyko zachorowań na niektóre choroby układu krążenia

Luteina:

  • chroni przed zaburzeniami wzroku, takimi jak zwyrodnienie plamki żółtej
  • obniża ryzyko wystąpienia chorób serca
  • trwają intensywne badania pod kątem roli luteiny w profilaktyce nowotworowej

Przepisy z marchwią w roli głównej

Pasta marchewkowa, marchewkowe ciasto czy tagliatelle z marchwi to smaczne i zdrowe przepisy z marchwią w roli głównej.

Warto zacząć od pysznego ciasta marchewkowego, którego przepis jest autorstwa Japonki Emi Mitobe, znawczyni warzyw z prestiżowym dyplomem Vegetable Sommelier. Emi Mitobe pracuje dla Vilmorin-Mikado.

Pasta marchewkowa z curry i kminem rzymskim to świetny sposób na smaczną przekąskę. Przygotowanie zajmuje niewiele czasu a efekt „palce lizać”. Autorem tego przepisu jest Francuska Victorine Cottereau, pracująca dla Vilmorin-Mikado, która jest znaną blogerką kulinarną.

Marchewkowe tagliatelle z oliwkami i chudym twarożkiem czosnkowo-ziołowym brzmi może egzotycznie, ale samo danie jest szybkie i proste w przygotowaniu. A na koniec marchewkowa bawarka według Emi Mitobe. Smacznego!

→Marchew-zdrowe-smaczne-przepisy